Innkjøpssamarbeidets nye leverandør revolusjonerer reisemarkedet

Forrige gang Visma Innkjøpssamarbeid valgte å satse på en nyoppstartet bedrift var i 2006. De er fremdeles medlem av innkjøpssamarbeidet, og er nå et av Europas største flyselskap. Nå får et reisebyrå som revolusjonerer reisemarkedet den sjeldne muligheten.

– Fra vi fikk den første demoen av løsningen til Travelin.Ai har vi vært solgt. De gjør noe ingen andre reisebyrå gjør, som løser en rekke problemer mange bedrifter har når det kommer til jobbreiser, sier avtaleansvarlig i Visma Innkjøpssamarbeid, Kristian Kvernberg.

Sjelden har så mange kunder blitt innrullert så fort som med Travelin, som ble lansert i innkjøpssamarbeidet i september 2023. Samtlige som har kommet i gang med reisebyrået har samtidig vært fornøyde med løsningen.

– Vi har kunder som sier at det er den beste løsningen de har prøvd, og at det er akkurat det de har vært på utkikk etter med et reisebyrå, sier Kvernberg.

Derfor revolusjonerer Travelin.Ai reisemarkedet

Bestill reise på 30 sekunder

Travelin.Ai leverer en reisebyråplattform ulik noen andre. Du trenger bare 30 sekunder og 5 klikk for å bestille fly og hotell. Har bedriften egne reiseavtaler sikrer Travelin.Ai sin løsning at avtalene benyttes. Reisene bestilles også innenfor tillatt budsjett, med trygge fly- og hotellselskap, og til den ansattes preferanser.

– Løsningen er langt raskere og smidigere enn å bestille direkte fra fly- og hotellselskapenes egne nettsider, og man er samtidig trygg på at man får gode flybilletter og hotellrom. Enkelhet, unike løsninger og trygghet er uttrykk jeg ville brukt for å kort forklare Travelin.Ai, sier Kvernberg.

Kombiner jobbreisen med din private ferie

Kristian Kvernberg er veldig fornøyd med systemene til Travelin.Ai, og starten på samarbeidet.

Noe av det kanskje mest unike ved å bestille via Travelin.Ai er at man kan kombinere jobbreisen med en forlenget privat ferie. Undersøkelser viser at de fleste planlegger å kombinere jobbreisen med en privat ferie, og derfor har Travelin.Ai laget en løsning for å gjøre dette til en enkel prosess.

Du legger inn tidspunkt for jobbreisen, og legger så inn tidspunkt for privat reise. Her kan du velge å legge til familie og venner, og om du vil bytte hotell eller beholde det samme hotellrommet, og trykker bestill. Da vil bedriften betale for jobbreise-biten, mens du betaler for det private oppholdet, uten at bedriften får innsyn i dine private bestillinger. Alt dette i en bestilling på noen få klikk.

– Travelin.Ai har tilpasset seg slik folk reiser i dag, og ikke slik man reiste for 10-20 år siden. Reisebestilleren kommer seg så fort fra bestilling til betaling som mulig, mens de gir bedriftene enkel oversikt og enkelhet til å sette seg inn i betalingsmodellen, sier Kvernberg

Unik og fleksibel betalingsløsning

Hos tradisjonelle reisebyrå må du betale for hver endring du ønsker å utføre etter endt bestilling, som betyr at du bør planlegge alt før du trykker bestill. Hos Travelin.ai betaler du bare et lite beløp per reise, der du kan gjøre så mange endringer på fly, hotell, dato og så videre uten å betale ekstra.

I tillegg kan man velge mellom direkte kortbetaling eller faktura. Alt etter hva kunden ønsker.

– Vi har aldri opplevd en så fleksibel betalingsløsning før, som gir enorm trygghet til bedriftene og personene som bestiller. Når man får denne tilliten til en løsning vil det sikre at de ansatte bruker reiseavtalene til bedriftene, og at det blir veldig enkelt for bedriften å holde oversikt over budsjettene og de reisende, sier Kvernberg

Enkel og effektiv reisebestilling

Enkelhet og effektivitet er ord som går igjen når man snakker med

 mennesker som bruker Travelin.Ai, og det er hele målet, sier gründer og daglig leder i Travelin.Ai, Roy Golden.

Golden.jpg

– Vi ønsker å få reisebestilleren så fort inn og ut som mulig, samtidig som bedriften har oversikt over den ansatte når før den reiser, når den reiser, og etter at den har reist. Løsningen effektiviserer hverdagen til både bedriften og den som bestiller, slik at de kan bruke mer av tiden sin på bedriftens kjernevirksomhet, sier Golden.

Noe av det viktigste for Golden var at løsningen var så enkel som mulig å lære seg, slik at bedriftene ikke trenger å måtte drive med opplæring for at de ansatte skal kunne ta i bruk reisebyrået.

– Nå krever det ikke noen trening for å bruke løsningen vår. Man ser hva man skal gjøre med en gang, og det er ingen skjulte eller kompliserte funksjoner. For eksempel ga vi en sykepleier tilgang for første gang, og fikk noen minutter senere mail om at hun hadde bestilt reise for ni personer uten problemer, forteller Golden.

Få tilgang til miljørapport og en rekke sikkerhetsfunksjoner

Ikke bare er det enkelt å bestille og kontrollere utgiftene, men du får også miljørapport for hver reise og bedriften som helhet, slik at du enkelt holder øye med bedriftens CO2-utslipp, og da vurdere hvilke tiltak man kan gjøre for å være mer bærekraftig.

Med Travelin.Ai får bedriften tilgang til en rekke sikkerhetsfunksjoner. Travelin.Ai bruker en internasjonal database for sikkerhetsrangering av bydeler og områder, slik at du enkelt kan vite hvor trygt området du vurderer å bo i er, selv om du aldri har vært i byen før.

I tillegg vil du få oversikt over alle som er på reise, og bli varslet om det skulle oppstå en hendelse på stedet der en av dine ansatte er på reise.

Hvem er Travelin.Ai for?

Som alltid i Visma Innkjøpssamarbeid er det viktig for oss at avtalene kan brukes av alt fra små til store bedrifter over hele Norge. Travelin.Ai er ikke noe unntak.

– Å bruke Travelin.Ai som reisebyrå vil passe perfekt både for de som har 10 reiser i året, og de som har 100 reiser om dagen. Interessen har vært helt enorm siden bedrifter startet å bruke avtalen, og vi ser frem til å sette enda flere i gang i 2024, avslutter Kristian Kvernberg i Visma Innkjøpssamarbeid.

Prøv Travelin.Ai

Ønsker du å prøve Travelin.Ai for din bedrift?

Medlem: Trykk deg til portalsiden for å legge til avtalen.

Ikke medlem: Les mer om Visma Innkjøpssamarbeid og prøv gratis her.